Wednesday, June 23, 2010

Ευσέβιος & Εσχατολογία (2) / Eusebius & Eschatology (2)

Το θέατρο της αρχαίας Ιεράπολης στη Μικρά Ασία.


«Eusebius himself was anything but favorably disposed toward the Chiliasts. He even attributes the crude eschatology he found represented by Justin Martyr, Irenaeus, and other members of the Ephesian school, to the influence of Papias, whom for this very unfair reason he contemptuously sets down as "a very narrow-minded man."»

Ο Ευσέβιος ήταν κάθε άλλο παρά ευμενώς διακείμενος προς τους Χιλιαστές. Φτάνει μέχρι του σημείου να αποδόσει την αρχέγονη εσχατολογία που διαπίστωσε ότι αντιπροσώπευαν ο Ιουστίνος ο Μάρτυρας, ο Ειρηναίος, και άλλα μέλη της σχολής της Εφέσου, στην επίδραση που άσκησε ο Παπίας, τον οποίο για αυτό τον πολύ άδικο λόγο τον καταγράφει περιφρονητικά ως "σφόδρα σμικρὸ τὸν νοῦν" [δηλ. εξαιρετικά στενόμυαλο]».]


* B. W. Bacon,
«The Elder John, Papias, Irenæus, Eusebius and the Syriac Translator»
[Ο Πρεσβύτερος Ιωάννης, ο Παπίας, ο Ειρηναίος και ο Σύριος Μεταφραστής]
Journal of Biblical Literature, Vol./Τόμ. 27, No./Αρ. 1 (1908), The Society of Biblical Literature,
p./σ. 4.
[English/Αγγλικά PDF]


Επίσης,

* «Η αντιπάθεια του Ευσέβιου για τον Παπία τον οδήγησε κατά συνέπεια στο να αλλοιώσει τα κείμενα του [Παπία] και να διατηρήσει μόνο κάποια μικρά αποσπάσματα».
(Encyclopædia Britannica 2006 Ultimate Reference Suite DVD, λήμμα «Papias»).

* «[Ο Ευσέβιος] κατηγορεί τον Παπία εξαιτίας του γεγονότος ότι μετέδωσε το αιρετικό δόγμα του Χιλιασμού στον Ειρηναίο και σε άλλους από τους πρώτους εκκλησιαστικούς άντρες. (Εκκλησιαστική Ιστορία 3.39.12–13)» (The New Catholic Encyclopedia, 2nd ed., 2003, Τόμ. 10, σ. 861)

* Philip Schaff, Nicene and Post-Nicene Fathers of the Christian Church «Τα Συγγράμματα του Παπία».

No comments: