.

Thursday, April 7, 2011

The Documentary Hypothesis:
The arguments for this theory
according to Friedman /

Θεωρία των Πηγών:
Τα επιχειρήματα υπέρ της θεωρίας
κατά τον Friedman


1. Linguistic
When we separate the texts that have been identified with the various sources, we find that they reflect the Hebrew language of several distinct periods.

2. Terminology
Certain words and phrases occur disproportionately—or even entirely—in one source but not in others. The quantity of such terms that consistently belong to a particular source is considerable.

3. Consistent Content
The sources each have different and consistent presentations of central matters, including the priesthood, the ark, the Tabernacle, the time of the revelation of God's name, and the very nature of God.

4. Continuity of Texts (Narrative Flow)
One of the most compelling arguments for the existence of the source documents is the fact that, when the sources are separated from one another, we can read each source as a flowing, sensible text. That is, the story continues without a break. You can see this demonstrated with the flood story.

5. Connections With Other Parts of the Bible
When distinguished from one another, the individual sources each have specific affinities with particular portions of the Bible. This is not simply a matter of coincidence of subject matter in the parallel texts. It is a proper connection of language and views between particular sources and particular prophetic works.

6. Relationships Among the Sources: To Each Other and to History
The sources each have connections to specific circumstances in history. And they have identifiable relationships with each other.

7. Convergence of Evidence
The most compelling argument for the hypothesis is that this hypothesis best accounts for the fact that all this evidence of so many kinds [mentioned above] comes together so consistently.


1. Γλωσσικά
Όταν διαχωρίζουμε τα κείμενα που έχουν ταυτοποιηθεί με τις διάφορες πηγές, βρίσκουμε ότι αντανακλούν την εβραϊκή γλώσσα αρκετών διαφορετικών περιόδων.

2. Ορολογία
Κάποιες λέξεις και φράσεις εμφανίζονται δυσανάλογα—ή ίσως εξ' ολοκλήρου—σε μία πηγή αλλά όχι σε άλλες. Η ποσότητα αυτών των όρων που ανήκουν με συνέπεια σε συγκεκριμένη πηγή είναι αξιοσημείωτη.

3. Συνεπές Περιεχόμενο
Οι πηγές έχουν η καθεμιά τους διαφορετική και συνεπή παρουσίαση των κύριων θεμάτων, περιλαμβανομένων του ιερατείου, της κιβωτού, της Σκηνής, του χρόνου της αποκάλυψης του ονόματος του Θεού και της φύσης του Θεού καθαυτήν.

4. Το Συνεχές των Κειμένων (Αφηγηματική Ροή)
Ένα από τα πιο πειστικά επιχειρήματα για την ύπαρξη των κειμένων πηγής είναι το γεγονός ότι, όταν οι πηγές διαχωρίζονται μεταξύ τους, μπορούμε να διαβάσουμε κάθε πηγή ως ρέον, κατανοητό κείμενο. Δηλαδή, η ιστορία συνεχίζει χωρίς να διακόπτεται. Μπορείτε να το παρατηρήσετε αυτό στην ιστορία του κατακλυσμού.

5. Σύνδεση με άλλα Μέρη της Βίβλου
Όταν διαχωριστούν μεταξύ τους, καθεμιά από τις ξεχωριστές πηγές έχει κοινά στοιχεία με συγκεκριμένα αποσπάσματα της Βιβλου. Αυτό δεν είναι απλά ζήτημα σύμπτωσης του θεματικού υλικού στα παράλληλα κείμενα. Είναι προσιδιάζουσα σύνδεση γλώσσας και απόψεων μεταξύ συγκεκριμένων πηγών και συγκεκριμένων προφητικών έργων.

6. Σχέσεις Ανάμεσα στις Πηγές: Μεταξύ τους και με την Ιστορία
Η καθεμιά από τις πηγές συσχετίζεται με συγκεκριμένες ιστορικές περιστάσεις. Και καθεμιά τους έχει προσδιορίσιμες σχέσεις με τις άλλες.

7. Σύγκλιση Τεκμηρίων
Το πιο πειστικό επιχείρημα υπέρ της θεωρίας είναι ότι η θεωρία αυτή εξηγεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το γεγονός ότι όλα αυτά τα τεκμήρια τόσο διαφορετικών ειδών [που περιγράφηκαν πιο πάνω] συνταιριάζονται με τόση συνέπεια.

* Richard Elliott Friedman,
The Bible With Sources Revealed
[Η Βίβλος με τις Πηγές Αποκαλυπτόμενη],
HarperOne, 2005,
pp./σσ. 7-31.   *

No comments: