.

Wednesday, October 5, 2011

The meaning of the imperfect form
of the sentence
ehyeh asher ehyeh (אהיה אשר אהיה) /

Η σημασία της μη τετελεσμένης μορφής
της πρότασης
εχγέχ ασέρ εχγέχ (אהיה אשר אהיה)







[The ehyeh asher ehyeh (אהיה אשר אהיה) sentence] meaning is [...] all of the following: I am what I am, I am what I was, I am what I shall be, I was what I am, I was what I was, I was what I shall be, I shall be what I was, I shall be what I am, I shall be what I shall be.

[Η πρόταση εχγέχ ασέρ εχγέχ (אהיה אשר אהיה)] σημαίνει [...] όλα τα επόμενα: Είμαι αυτό που Είμαι, Είμαι αυτό που Ήμουν, Είμαι αυτό που θα Είμαι, Ήμουν αυτό που Είμαι, Ήμουν αυτό που Ήμουν, Ήμουν αυτό που θα Είμαι, Θα Είμαι αυτό που Ήμουν, Θα Είμαι αυτό που Είμαι, Θα Είμαι αυτό που θα Είμαι.



Herbert C. Brichto,
The Names of God: Poetic Readings in Biblical Beginnings,
[Τα Ονόματα του Θεού: Ποιητικές Αναγνώσεις στις Βιβλικές Απαρχές]
Oxford University Press, 1992,
p./σ. 24.


No comments: