.

Saturday, February 16, 2013

Είναι ο Θεός της Παλαιάς Διαθήκης
διαφορετικός
από τον Θεό της Καινής Διαθήκης;





Δεν παρουσιάζει η Παλαιά Διαθήκη ένα διαφορετικό Θεό (σκληρός και εκδικητικός) από την Καινή Διαθήκη (Θεός αγάπης);


Θεός αγάπης
στην
Παλαιά Διαθήκη
Θεός αγάπης
στην
Καινή Διαθήκη
Θεός τιμωρός
στην
Καινή Διαθήκη
Δευτερονόμιο 7:8 Ιωάννης 3:16 Ιωάννης 3:36
Ψαλμός 103:13, 17 Ρωμαίους 8:31-38 Ρωμαίους 1:18
Ψαλμός 136 1 Ιωάννη 4:8 Ρωμαίους 2:5, 6
Ιερεμίας 31:3
2 Θεσσαλονικείς 1:6-9
Εβραίους 10:27, 31
2 Πέτρου 2:3, 9
2 Πέτρου 3:7
Μιχαίας 7:18
Αποκάλυψη 6:15-17
Ιωήλ 2:13


Η Π.Δ. διδάσκει
την αγάπη προς
τον πλησίον.

Έξοδος 23:4f

Παροιμίες 25:21
1 Σαμ. 24:6, 7
2 Βασ. 6:22

Αποκάλυψη 14:9-11


Η προσωπικότητα του Θεού είναι συνεπής από την αρχή της Παλαιάς Διαθήκης έως το τέλος της Καινής Διαθήκης.

Πηγή:

* Περί της Βίβλου,
"Είναι ο Θεός της Παλιάς Διαθήκης διαφορετικός από τον Θεό της Καινής Διαθήκης;",
16 Φεβρουαρίου 2013.

3 comments:

waste said...

χαζεψα αρκετα μεχρι να φτάσω εδώ κάτω, οποτε τα συγχαρητηρια μου για τα θεματα του μπλογκ σας, αλλα εδω θα διαφωνήσω.

μια απλή στατιστική παράθεση του πόσες φορές εμφανίζεται ο θεος τιμωρός και ο θεός της αγάπης δεν είναι αρκετή και κατα τα 2 σεντς μου συσκοτίζει το ζήτημα. ειδικα καθως στην καινή διαθήκη πρέπει να φτάσουμε στις επιστολές των αποστόλων και την αποκάληψη για να "ανακαλήψουμε" έναν τιμωρό θεό.

καθως η πεντάτευχος αποτέλει ενά εντελώς διαφορετικό ιερό κειμενο που γράφτηκε σε διαφορετικές εποχές απο την καινή διαθήκη και για τις ανάκγες μιας διαφορετικής θρησκείας , είναι πολύ λογικό ο θεός της να ειναι πολύ διαφορετικός από τον θεό της καινής διαθήκης.

στην ουσία πρόκειται για μια διαφορετική φιλοσοφική θεώρηση του θείου που αντικατοπτρίζει και τα φιλοσοφικά ρεύματα της εποχής που γράφτηκαν τα αντίστοιχα κείμενα.

και πάλι συγχαρητηρια για το μπλογκ

digiSapientia said...

Ευχαριστώ που καταθέτετε αυτό τον προβληματισμό σας.

Είναι γεγονός ότι βασικό ρόλο κάθε προσέγγισης αποτελούν οι προϋποθέσεις τού αναγνώστη και ο τρόπος που είναι έτοιμος να προσλάβει το κείμενο.

Αν αυτός θεωρεί όλη την Αγία Γραφή ως μία θεόπνευστη ενότητα, τότε πιθανότατα θα θεωρεί ότι και ο Θεός της είναι ένας κι ότι στις σελίδες της Βίβλου εμφανίζονται πτυχές αυτού του Θεού. Αν θεωρεί ότι πρόκειται απλώς για ιερά κείμενα που συντάχθηκαν σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα και αποτελούν προϊόν κάποιων σοφών συντακτών, τότε αντίστοιχα θα θεωρεί ότι πρόκειται για διαφορετικές προσεγγίσεις του Θείου και θα οδηγηθεί κατ' επέκταση σε διαφορετικά συμπεράσματα.

Πιστεύω πως η δημοσίευση αυτή συμβάλει στην καταπολέμηση της μονομερούς αντίληψης ότι Θεός ΠΔ=σκληρός, βάναυσος ενώ Θεός ΚΔ=αγάπη, ειρήνη.

Ευχαριστώ για τα καλά σας σχολία.

Anonymous said...

Ακριβώς επειδή αλλάζουν οι συνθήκες, πρέπει τη στατιστική περί των εκφράσεων αγάπης και τιμωρίας να τη βασίσουμε στις υφιστάμενες συνθήκες σε κάθε περίπτωση. Δηλαδη: σε ποιες περιπτώσεις τιμωρεί ο Θεός στην ΠΔ και σε ποιες στην ΚΔ; Αλλάζουν τα κριτήρια; Όταν τιμωρεί, το κάνει αιφνιδιαστικά ή έχουν προηγηθεί προειδοποιήσεις (συνήθως) επί δεκαετίες; Αυτές οι προειδοποιήσεις τι χαρακτήρα έχουν; Με άλλα λόγια, οι προφήτες υποτιμούσαν και περιφρονούσαν τους αποδέκτες των προειδοποιήσεων ή αντιθέτως τους ικέτευαν με μεγάλο προσωπικό κόστος, με κίνδυνο ακόμη και της ζωής τους; Ο Ιησούς Χριστός ήταν ο δάσκαλος της αγάπης και ήταν γαλουχημένος με την ΠΔ. Πώς συμβαίνει αυτό; Επειδή και στην ΠΔ μπορεί κανείς να βρει το μεγαλείο της αγάπης του Θεού, αν κάνει σοβαρή μελέτη.