.

Saturday, March 23, 2013

Παγανιστικής προέλευσης
η διάκριση της θεότητας σε υποστάσεις
κατά τον Ιωάννη τον Δαμασκηνό /

Of pagan origin
the distinction into hypostases (persons)
according to John of Damascus



*



Οὕτως διὰ μὲν τῆς κατὰ φύσιν ἑνότητος ἡ πολύθεος τῶν ῾Ελλήνων ἐξαφανίζεται πλάνη, διὰ δὲ τῆς τοῦ Λόγου παραδοχῆς καὶ τοῦ Πνεύματος τῶν Ἰουδαίων καθαιρεῖται τὸ δόγμα, ἑκατέρας τε αἱρέσεως παραμένει τὸ χρήσιμον, ἐκ μὲν τῆς Ἰουδαϊκῆς ὑπολήψεως ἡ τῆς φύσεως ἑνότης, ἐκ δὲ τοῦ ῾Ελληνισμοῦ ἡ κατὰ τὰς ὑποστάσεις διάκρισις μόνη.


Έτσι από τη μια μεριά με την κατά φύση ενότητα εξαφανίζεται η πλάνη του πολυθεϊσμού των Ελλήνων, από την άλλη με την παραδοχή του Λόγου και του Πνεύματος ανατρέπεται το δόγμα των Ιουδαίων και από την καθεμιά αίρεση παραμένει η ωφέλεια, από την ιουδαϊκή πίστη η ενότητα της φύσεως και από τον Ελληνισμό η μόνη διάκριση κατά τις υποστάσεις.

[μετάφρ. Ν. Ματσούκας (1976)]


Thus, on the one hand, the unity in nature exposes the polytheistic error of the Greeks; on the other hand, the doctrine of the Word and the Spirit demolishes the teaching of the Jews. At the same time, the good in both of these heresies remain: from the Jewish opinion the unity of nature; and from Hellenism the unique distinction according to persons.

[transl. Dr. Chase (1958)]

* Ιωάννης ο Δαμασκηνός / John of Damascus,
Έκδοσις Ακριβής της Ορθοδόξου Πίστεως /
Expositio accurata fidei orthodoxae
1:7.





No comments: