«Μιχαήλ ο Αρχάγγελος [...] Ο Ραββί Ιούδας Χακοδές λέει: "Όποτε αναφέρεται ότι εμφανίζεται ο Μιχαήλ, η δόξα της Θεϊκής Μεγαλειότητας εννοείται πάντα". [...] Φαίνεται σαν να θεωρούσαν τον Μιχαήλ κατά κάποιον τρόπο όπως εκείνοι που θεωρούν για τον Χριστό ότι κατέχει την αιώνια Υιότητα της Θεϊκής φύσης Του. [...] Η λέξη αρχάγγελος δεν εμφανίζεται ποτέ στον πληθυντικό αριθμό στις Άγιες Γραφές. Μπορεί να υπάρχει, ορθά, μόνο ένας αρχάγγελος· ένας αρχηγός ή κεφαλή όλου του αγγελικού στρατεύματος. [...] Η λέξη Μιχαήλ, αποτελείται προφανώς από τα στοιχεία "ποιος" "όμοιος" "Θεός"· εκείνος που είναι όμοιος με τον Θεό: συνεπώς πολλοί κατανοούν ότι στην Αποκάλυψη αυτό το πρόσωπο είναι ο Κύριος Ιησούς. [...] Η επιτίμηση που αναφέρει ο Ιούδας δεν αφορά στη θυσία του Ισαάκ ούτε στην ψυχή του Μωυσή· αλλά στο σώμα του Μωυσή: αλλά δεν γνωρίζουμε το γιατί και το διότι. Κάποιοι θεωρούν ότι ο διάβολος επιθυμούσε να δείξει στους Ισραηλίτες πού ήταν θαμμένος ο Μωυσής· γνωρίζοντας ότι τότε θα λάτρευαν το σώμα του· και ότι ο Μιχαήλ στάλθηκε για να αντισταθεί σε αυτή την ανακάλυψη. [...] Ο Μιχαήλ αναφέρεται ως ένας εκ των αρχηγών αγγέλων που φρόντιζαν τους Ισραηλίτες ως έθνος· θα μπορούσε συνεπώς να είναι ο άγγελος του Κυρίου, ενώπιον του οποίου στεκόταν ο Ιησούς ο Αρχιερέας, όπως αναφέρει το Ζαχ 3:1, με τον Σατανά στο δεξί χέρι του να του αντιστέκεται· δηλαδή, στο σχέδιό του για την αποκατάσταση της ιουδαϊκής εκκλησίας και του ιουδαϊκού κράτους, το οποίο αποκαλείται από τον Ιούδα το "σώμα του Μωυσή", όπως ακριβώς η χριστιανική εκκλησία αποκαλείται από τον Παύλο το "σώμα του Χριστού"».
No comments:
Post a Comment