* Αντιγόνη Μιχοπούλου, «Χρυσό το αίμα στην Ελλάδα», HOTDOC Τεύχος 110 (A' Οκτώβριος 2016),σσ. 28-33. |
μια απόπειρα επιστημονικής προσέγγισης της ανθρώπινης θρησκευτικότητας
an attempt for a scientific approach of human religiosity
"Sedulo curavi humanas actiones non ridere, non lugere, neque detestari, sed intelligere"
—Spinoza, Tractatus Politicus 1:4
⏳ ⌛ First post: October 30, 2008 / Πρώτη ανάρτηση: 30 Οκτωβρίου 2008
.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
Η Βιβλική εντολή αποχής από το αίμα βασίζεται στην αρχή της ιερότητας της ζωής, όπως συμβολίζεται από το αίμα. Στην περίπτωση της αιμοδοσίας δεν υπάρχει απώλεια ζωής του αιμοδότη (ούτε ζωτικός κίνδυνος). Κι αφού δεν εμπλέκεται η συμβολιζόμενη αξία, και το ίδιο το σύμβολο στερείται του συμβολικού του ρόλου.
Μήπως η αντίθετη από την παραπάνω ερμηνεία του συμβόλου για το σύμβολο (το σύμβολο ως αυταξία) είναι ασύμφωνη με το Καινοδιαθηκικό πνεύμα (βλ. π.χ. ζήτημα Σαββάτου);
Σας ευχαριστώ για τον σχολιασμό.
Αν δεν μου διαφεύγει κάτι από αυτή την περί αίματος ερμηνεία, η ιερότητα της ζωής συμβολίζεται από το αίμα καθαυτό και όχι από την απώλεια ή μη της ζωής του πλάσματος από το οποίο προήλθε. Για παράδειγμα, κατά τη χριστιανική εποχή αφαιρούσαν αίμα από ζώα για να γιατρέψουν την επιληψία. Η αποχή των χριστιανών από μια τέτοιου είδους συνήθεια προφανώς δεν προϋπέθετε οποιαδήποτε έρευνα για τα στοιχεία προέλευσης του αίματος.
Post a Comment