There is no text in the NT that clearly or even probably affirms the personality of the Holy Spirit through the route of Greek grammar. The basis for this doctrine must be on other grounds. This does not mean that in the NT the Spirit is a thing, any more than in the OT the Spirit (רוה—a feminine noun) is a female! Grammatical gender is just that: grammatical. The conventions of language do not necessarily correspond to reality. [...] But if grammar cannot legitimately be used to support the Spirit's personality, then perhaps we need to reexamine the rest of our basis for this theological commitment.
Σε κανένα σημείο του κειμένου της ΚΔ δεν επιβεβαιώνεται σαφώς ή έστω πιθανότατα η προσωπικότητα του Αγίου Πνεύματος διαμέσου της ελληνικής γραμματικής. Η βάση για αυτό το δόγμα θα πρέπει να στηριχτεί αλλού. Αυτό δεν σημαίνει ότι στην ΚΔ το Πνεύμα είναι ένα αντικείμενο, όχι περισσότερο απ' ό,τι στην ΠΔ το Πνεύμα (רוה—ουσιαστικό θηλυκού γένους) είναι θηλυκό! Ο γραμματικός τύπος είναι αυτό και μόνο: γραμματικός. Οι συμβάσεις της γλώσσας δεν ανταποκρίνονται κατ' ανάγκην στην πραγματικότητα. [...] Αλλά αν η γραμματική δεν μπορεί δικαιολογημένα να υποστηρίξει την προσωπικότητα του Πνεύματος, τότε πιθανώς χρειάζεται να επανεξετάσουμε το υπόλοιπο της βάσης μας για αυτή τη θεολογική δέσμευση.
No comments:
Post a Comment