.

Friday, September 24, 2010

Simon Magus:
Was he a Gnostic leader? /

Σίμων ο Μάγος:
Ήταν Γνωστικός ηγέτης;


Benozzo Gozzoli,
Fall of Simon Magus (1461-1462) /
Η Πτώση του Σίμωνα Μάγου (1461-1462)


«In a sharp criticism of Salles-Dabadie's analysis [“Recherches sur Simon le Mage, I: L'Apophasis megalè”, 1969], which he regards as characterized by naïveté, Beyschlag [Karlmann Beyschlag, “Zur Simon-Magus Frage”, Zeitschrift für Theologie und Kirche 68 [1971]: 395-426] holds that Simon's teaching is not Gnosticism. The latter moreover rejects as misguided the recent attempts to resurrect Simon's reputation as an early Gnostic or as a representative of pre-Christian Gnosticism, and reconfirms Cerfaux's [Lucien Cerfaux, “La gnose simonienne, in Recueil Lucien Cerfaux, Bibliotheca Ephemeridum Theologicarum Lovaniensium, 6-7. 2 vols. (Gembloux, 1954), I, 206 ff.; Ludemann, Untersuchungen, pp. 81 ff] earlier judgment. The historical Simon is the magician portrayed in Acts and not the arch-Gnostic depicted by the Church Fathers. The patristic Simon represents a development which is dependent upon the Christian Gnosticism of the second century.»
«Σε οξεία κριτική της ανάλυσης του Salles-Dabadie [“Recherches sur Simon le Mage, I: L'Apophasis megalè”, 1969], για την οποία θεωρεί ότι χαρακτηρίζεται από αδαημοσύνη, ο Beyschlag [Karlmann Beyschlag, “Zur Simon-Magus Frage”, Zeitschrift für Theologie und Kirche 68 [1971]: 395-426] είναι της άποψης ότι η διδασκαλία του Σίμωνα δεν είναι Γνωστικισμός. Ο ίδιος επιπλέον απορρίπτει ως παροδηγημένες τις πρόσφατες απόπειρες αναβίωσης της φήμης του Σίμωνα ως πρώιμου Γνωστικού ή ως αντιπροσώπου του προχριστιανικού Γνωστικισμού και επανεπιβεβαιώνει την προγενέστερη θέση του Cerfaux [Lucien Cerfaux, “La gnose simonienne”, στο Recueil Lucien Cerfaux, Bibliotheca Ephemeridum Theologicarum Lovaniensium, 6-7. 2 τόμ. (Gembloux, 1954), I, 206 κ.εξ.· Ludemann, Untersuchungen, σσ. 81 κ.εξ.]. Ο ιστορικός Σίμων είναι ο μάγος που περιγράφεται στις Πράξεις και όχι ο αρχιγνωστικός όπως απεικονίζεται από τους εκκλησιαστικούς πατέρες. Ο πατερικός Σίμων αντιπροσωπεύει μια εξέλιξη η οποία εξαρτάται από τον χριστιανικό Γνωστικισμό του δεύτερου αιώνα».


* Edwin M. Yamauchi,
Pre-Christian Gnosticism: A Survey of the Proposed Evidences
[Προχριστιανικός Γνωστικισμός: Διερεύνηση των Προταθέντων Τεκμηρίων],
Wipf & Stock Publishers, 2003,
p./σ. 65.

No comments: