«
It is well known that all the names of God occurring in Scripture are derived from His actions, except one, namely, the Tetragrammaton, which consists of the letters yod, hé, vau and hé. This name is applied exclusively to God, and is on that account called Shem ha-meforash, “The nomen proprium.” It is the distinct and exclusive designation of the Divine Being; whilst His other names are common nouns, and are derived from actions, to which some of our own are similar, as we have already explained. Even the name Adonay, “Lord,” which has been substituted for the Tetragrammaton, is derived from the appellative “lord”. [...] Every other name of God is a derivative, only the Tetragrammaton is a real nomen proprium, and must not be considered from any other point of view. [...] It has thus been shown that the shem ha-meforash (the proper name of God) is the Tetragrammaton, and that this is the only name which indicates nothing but His essence, and therefore our Sages in referring to this sacred term said “‘My name’ means the one which is peculiar to Me alone.”»
«
Είναι καλά γνωστό ότι όλα τα ονόματα του Θεού που υπάρχουν στη Γραφή παράγονται από τις ενέργειές Του, εκτός από ένα, ήτοι το Τετραγράμματο, το οποίο αποτελείται από τα γράμματα ιώδ, χε, βάου και χε. Αυτό το όνομα εφαρμόζεται αποκλειστικά στον Θεό και εξαιτίας αυτού αποκαλείται Σεμ χα-μεφοράς, "Το κύριο όνομα". Είναι η διακριτική και αποκλειστική ονομασία του Θεϊκού Όντος· ενώ τα άλλα ονόματά Του είναι προσηγορικά ονόματα και παράγονται από ενέργειες, κάποιες από τις οποίες είναι όμοιες με τις δικές μας, όπως ήδη εξηγήσαμε. Ακόμη και το όνομα Αδωνάι, "Κύριος", το οποίο αποτελεί υποκατάστατο του Τετραγράμματου, παράγεται από το προσωνύμιο "κύριος". [...] Κάθε άλλο όνομα του Θεού είναι παράγωγο, μόνο το Τετραγράμματο είναι πραγματικό κύριο όνομα και δεν πρέπει να υφίσταται διαφορετική άποψη επ' αυτού. [...] Έτσι, έχει γίνει φανερό ότι το σεμ χα-μεφοράς (το κύριο όνομα του Θεού) είναι το Τετραγράμματο και ότι αυτό είναι το μόνο όνομα που δηλώνει αποκλειστικά την ουσία Του και συνεπώς οι Πατέρες μας αναφερόμενοι σε αυτό τον ιερό όρο είπαν “‘Το όνομά μου’ σημαίνει εκείνο που είναι ιδιάζον σε Εμένα και μόνο”».
—Moses ben Maimon / Μωυσής Μαϊμονίδης,
The Guide for the Perplexed
(
Moreh Nebuchim /
Dalalat al-Hairin /
Οδηγός των Περιπλανώμενων),
M. Friedlander (transl.), Dover Publications 1971,
Chapter LXI / Κεφάλαιο 61.
[
English/Αγγλικά, PDF]
No comments:
Post a Comment