«Ἔστι τις πρὸ πάντων προαρχὴ, προανεννόητος, ἄῤῥητός τε καὶ ἀνονόμαστος, ἣν ἐγὼ μονότητα ἀριθμῶ. Ταύτῃ τῇ μονότητι συνυπάρχει δύναμις, ἣν καὶ αὐτὴν ὀνομάζω ἑνότητα. Αὕτη ἡ ἑνότης, ἥ τε μονότης, τὸ ἓν οὖσαι, προήκαντο, μὴ προέμεναι, ἀρχὴν ἐπὶ πάντων νοητὴν, ἀγέννητόν τε καὶ ἀόρατον, ἣν ἀρχὴν ὁ λόγος μονάδα καλεῖ. Ταύτῃ τῇ μονάδι συνυπάρχει δύναμις ὁμοούσιος αὐτῇ, ἣν καὶ αὐτὴν ὀνομάζω τὸ ἕν».
–Ειρηναίος / Irenaeus,
Κατά παντών των Αιρέσεων / Against Heresies Α' 5:2,
W.W. Harvey, Sancti Irenaei episcopi Lugdunensis libri quinque adversus haereses, vol./τόμ. 1.
Cambridge: Cambridge University Press, 1857,
pp./σσ. 103, 104.
[Ελληνικά-Λατινικά/Greek-Latin, PDF]
Επίσης,
Επιφάνειος, Πανάριον 1:445.
μια απόπειρα επιστημονικής προσέγγισης της ανθρώπινης θρησκευτικότητας
an attempt for a scientific approach of the human religiosity
"Sedulo curavi humanas actiones non ridere, non lugere, neque detestari, sed intelligere"
(Spinoza, Tractatus Politicus 1:4)
.
Sunday, January 9, 2011
Inexpressible and unnameable :
A Gnostic description of a divine Aeon /
Άρρητος και ανονόμαστος :
Μια Γνωστική περιγραφή ενός θεϊκού Αιώνα
A Gnostic description of a divine Aeon /
Άρρητος και ανονόμαστος :
Μια Γνωστική περιγραφή ενός θεϊκού Αιώνα
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment